Gilera

Gilera

Motorky, skútre a doplnky Gilera

Spoločnosť Gilera založil Giuseppe Gilera v roku 1909 v Miláne. Jeho prvý stroj mal objem 317 ccm ventilov OHV, ktorý mal remeňový pohon zadného kolesa. Nasledujúce motory používali rozvod SV (postranné ventily) až do roku 1926.Poté sa vrátil opäť rozvod OHV.

V roku 1935 Gilera získal práva k štvorvalcovému motoru Rondine. Ten tvorí základ pre závodné stroje Gilera takmer štyridsať rokov. Od polovice tridsiatych rokov Gilera vyvinula rad strojov so štvortaktným motorom. Objem motorov sa pohyboval od 100 do 500ccm. Najslávnejší z nich bol model "1939 Saturno".

Povojnovej stroje používali štvortaktné jednovalce radové dvojvalca. Stroje Gilera sa pravidelne zúčastňujú svetových šampionátov. V roku 1947 víťazne debutovali na Grand Prix v Ospedaletti v blízkosti San Rema. Gilera sám jazdil na týchto rýchlych strojoch a prelomil mnoho rekordov.

V roku 1969 bola spoločnosť odkúpená koncernom Piaggio Group. Sú vyvinuté nové dvojtaktné motocykle s objemom 49 - 125 ccm, aj naďalej sa vyvíja pôvodnej štvortaktné motory Gilera.

Rok 1985 priniesol nový štvortaktný motor s objemom 350 ccm. Neskôr to bol rozšírený na objem 558ccm. Bol použitý v cestovnom endure a štýlu Cafe Racer "Nuovo Saturno" ". V tomto roku sa odohral aj návrat do pretekov Grand Prix v triede 250ccm.

V roku 1993 Piaggio nečakane zavrelo továreň Gilera v Arcore, kde sa motocykle vyrábali cez 84 rokov.

Od roku 1987 vyrábalo niekoľko modelov pod názvom Gilera, ktoré boli lepšie predajné vďaka športovej povesti. V roku 1992 sa Gilera vracia pretekom Grand Prix, zatiaľ čo Piaggio pokračuje vo výrobe motocyklov malých kubatúr s názvom Gilera.


Vytlačiť stránku Poslať odkaz na e-mail
Používaním tohto webu súhlasíte s ukladaním cookies, nevyhnutných pre dobré fungovanie webu.